Ana Sınıfı

Eğitim  

KONULAR

 

TRAFİK HAFTASI (MAYIS AYININ 1. HAFTASI)

Trafik nedir? Sorusuna anlamlı cevap vere bilme.

Trafik kurallarını kavrayabilme

Hava, kar ve deniz taşıtlarına örnek verebilme

Ulaşımın hayatımıza sağladığı etkileri kavrayabilme

 

 

 ŞARKIMIZ

Düdük çalar ince ince,

Yolcular binince.

Gidiyor çufu çufu çuf,

Uzaklarda gözü.

Git güle güle

Gel güle güle

Çok bekletme bizi

Otomobil fırlar birden Kalkarken yerinden.

Katıyor tozu dumana,

Uzaklarda gözü.

Git güle güle

Gel güle güle

Çok bekletme bizi

 

BİLMECELER

Dört tekerlek bir direksiyon,

Çalar düt düt klaksiyon,

Teker teker binelim

Kurallara uyalım

(ARABA)

  

ANNELER GÜNÜ (MAYIS AYININ 2.PAZARI)

 Anneler gününün anlam ve önemini kavrayabilme

Annelerimizin hayatımızdaki önemini anlatabilme

Annelerimize he zaman saygılı olmamız gerektiğini

 

ŞİİRİMİZ

ANNECİĞİM

Evimizin direği

Koruyucu meleği

Sevgi dolu yüreği

Biricik anneciğim

 

ŞARKIMIZ

Güneşin alası çok

Her evin çilesi çok

Analar çeker yükü

Kimsenin bilesi yok.

Gelin çiçek verelim.

Yollarına serelim.

Sevgi dolu türkülerle

Annemize verelim

 Anamız başımızda

 Her öğün aşımızda

Ananın emeği var

Her iyi işimizde

Gelin çiçek verelim

Yollarına serelim

Sevgi dolu türkülerle

Annemize verelim

 

BİLMECELER

Yemez yedirir

Giymez giydirir

Ağlasak öper

Bizi güldürür.

(ANNE)

 

 

19 MAYIS GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI

19 Mayıs’ın anlamını kavrayabilme

Atatürk’ün 19 Mayısta Samsun’a gemiyle gittiğini anlatabilme

19 Mayıs’ın ve Atatürk’ün Türk milleti için önemini kavrayabilme

 

YAZ MEVSİMİ

Yaz mevsiminin özelliklerini söyleme

Yaz mevsiminde insanların yaşayışlarında meydana gelen değişiklikleri kavrayabilme

Yaz mevsiminde bitki ve hayvanlardaki değişiklikleri kavrayabilme

Yaz mevsiminin aylarını söyleyebilme

 

 

Dr. Maria Montessori'nin eğitim dünyasında yarattığı emsalsiz eğitim teorisi günümüzde A.B.D. İngiltere, gelişmiş Avrupa ülkeleri, Japonya ve Hindistan'da uygulanmaktadır. Son iki yıl içinde İsveç'te 164 Montessori okulu açılmıştır. Ata Eğitim Kurumları anasınıfında 9 yıldır Montessori eğitimi başarıyla uygulanmaktadır.  "Kendime yardım etmeme yardım edin"  Montessori eğitiminin en önemli noktasıdır. Öğrenmek için her çocuğun yardıma ihtiyacı vardır. Öğrenme süreci içinde çocuğa uygun uyarıları veren Montessori öğretmeni Montessori'nin mantık malzemeleri dediği araçlarla sistemin özünü teşkil eden pratik yaşam, duyu, matematik, ön okuma ve yazma egzersizleri ile zihin ve hisleri geliştirir, zekâsal merakı uyandırır. Malzemeyle uzun süre ve içgüdüsel olarak uğraşan çocuk sadece mantık gücünü geliştirmekle kalmaz, karakterinin yanı sıra zekâ kapasitesini arttıran daha yüksek ve net fikir kazanır, şaşırtıcı başarıyla yeteneğini gösterir. Montessori sınıfındaki barış ve özgürlük içinde neşe dolu atmosferle hareketleri sonsuzlaşan çocuk zevkle dolu olarak sakinleşir ve aktif bir çalışana dönüşür.  Her bireyin kapasitesini geliştirmeyi amaçladığımız bu ortam heyecan verici ve teşvik edicidir.  Uzman öğretmenlerden kurulu kadromuz İngilizce, Fransızca müzik, tiyatro, bilgisayar, halk oyunları ve beden eğitimi çalışmalarını başarıyla sürdürmektedir.

 MONTESSORI  Somuttan soyuta, zihni ve duyguları geliştirmeyi amaçlayan "Montessori Sisteminde" mantık malzemelerini içeren araçlarla eğitim yapılır. Montessoride en önemli noktalar: Bağımsızlık (kendi işini kendi yapabilme), ekip çalışması (işbirliği yapabilme), özgürlük içinde disiplin, paylaşmayı öğrenmek ve kendi özgüvenini sağlamaktır.

Montessori eğitimi 5 ana bölümden oluşur.  MOTOR EĞİTİM ile ilgili resimler için tıklayınız

a)       Pratik yaşam egzersizleri: Kendine bakım. Örneğin: Giyinme, soyunma, bağlama çalışmaları Çevrenin bakımı örneğin: Materyallerin korunması, sofra kuralları

b)       Küçük kas egzersizleri Örneğin : Sürahi ile su dökme çalışmaları, maşa ile objeleri ayırma, bıçakla kesme çalışmaları, makas kullanma egzersizleri.  

c)       Zarafet ve nezaket egzersizleri Örneğin: Grup içinde düzgün konuşma, İp üzerinde parmak ucu, topuk yürüyüşleri, yemek servisi yapma. 

DUYULARIN EĞİTİMİ ile ilgili resimler için tıklayınız 

5 duyu ile çalışmalar :  Örneğin : Görme duyusu : Kulplu silindirler, pembe kule, renk tabletleri ve tonajlama. 

Dokunma duyusu: Dokunma tabloları. 

İşitme duyusu: Ses silindirleri. 

Isı duyusu: Isı şişeleri. 

Tad alma duyusu: Tat şişeleri. 

Koku alma duyusu: Koku şişeleri.

 Stereognostik duyum (hissetme duyusu) : Geometrik şekiller, değişik nesneler ile çalışma.

 AKADEMİK EĞİTİM ile ilgili resimler için tıklayınız 

Örneğin: Mavi ve kırmızı sayı çubukları, zımparalı sayı kartları, boncuklu toplamalar, Seguin tablosu (11-19 arası ve 19-99 arası), çıkarma, çarpma, bölme tabloları, İnci boncuklu kabinle 1 ve 9000 arası sayıların dizimi ve 1000'li küplerle toplama ve banka oyunu, zımparalı kartlarla harflerin sesletimi, geometrik şekil çerçeveleri ile kaleme hakimiyet çalışmaları, hareketli alfabe ile kelime oluşturup satır arası deftere yazma çalışmaları, coğrafyada dünya, kıtalar ve çeşitli ülkelerin bayraklarının tanıtımı ve zaman kavramı (saat-mevsimler-yağış şekilleri-iklimler), fende yüzen-batan cisimler, yağmurun oluşumu, suda eriyen erimeyen cisimler, büyüteç ile çalışmalar, labaratuvarda maketler ile konu pekiştirici deneyler ve botanik çalışmaları.  KÜLTÜREL VE SANATSAL EĞİTİM ile ilgili resimler içintıklayınız Örneğin: İngilizce,Fransızca, müzik, bale, mim, halk oyunları, bilgisayar ve yemek kültürünü içeren çalışmalar.  BEDEN EĞİTİMİ  Örneğin: Fiziksel gelişme egzersizleri.  Tüm bu çalışmaların yanı sıra yıllık plandaki konu ve kavramlar işlenmektedir.